Maledivy - z ostrova na ostrov

Maledivy - z ostrova na ostrov 5.6.2016

Po celkem nenáročném letu s Emirates s krátký přestupem v Dubaji čekáme v Malé na letišti pro hydroplány a těšíme se, až do jednoho zaparkovaného nasedneme. Až poprvé vyzkoušíme, jaký to je pocit, když se hydroplán odlepí od mořské hladiny, pomalu se zvedne do vzduchu a zanese nás do naší první zastávky na Maledivách.  Z hlasité kabiny letadla pozorujeme korálové ostrůvky jednotlivých atolů a po 45 minutách již pomalu klesáme opět k mořské hladině, a to u ostrova Mudhdhoo. Čeká nás hotel Dusit Thani, prázdninový resort jako vystřižený z líbánkové fotky, ve kterém strávíme několik následujících dní. Jakmile se ubytujeme v naší plážové vilce, vydáváme se na průzkum tohoto pohádkově krásného ostrova, který je obklopen  360° útesem a dá se doslova „obšnorchlovat“ kolem dokola. Takže neváháme ani minutu a už jsme v moři a kocháme se nádhernými pohledy na podmořský život.  Druhý den ráno po probuzení jsme překvapeni. Při příjezdu jsme byli informování, že na ostrově se vyskytuje takzvaný pohyblivý písek, který se kolem ostrova otáčí podle mořských proudů. Pláž u naší vilky, která tu ještě včera byla, je pryč a my se díváme přímo na vodní hladinu. Sedáme na kola, která máme u vilky plně k dispozici a vyrážíme prohlídku ostrova (koneckonců je to kromě plavání, vodních sportu a fitness způsob, jak se během pobytu udržovat fit) a jdeme si zaplavat na pláž na druhé straně ostrova, kde je písku dost.  Po obědě v houpací síti na pláži pročítáme informace o šnorchlování s mantami v nedalekém zálivu Hanifaru Bay. Po prostudování webových stránek, kde najdeme spoustu lákavých videí máme jasno: půjdeme do toho! Jelikož je květen a manty se v Hanifaru Bay vyskytují právě jen od května do prosince, jsme ve správný čas na správném místě.

Po ranní józe na pláži si dobalíme zbytek věcí a přesouváme se do dalšího resortu. Do resortu Loama ležícího na Raa Atolu, který byl v době naší návštěvy čerstvě otevřený. Při našem příjezdu netušíme, že tady zažijeme to nejlepší šnorchlování na celých Maledivách. Celý atol je poměrně málo zastavěný hotelovými resorty, a proto je zde velmi bujný podmořský život. Šnorchlovat můžeme rovnou z terasy naší vodní vily, stejně tak jako pozorovat malé roztomilé žraločky. Vilky kromě čísel mají i názvy v místním jazyce Dhivehi. Naše se jmenuje Ufaa a to znamená "šťastný". A my byli. Také jsme se takhle naučili i několik dalších místních slov i názvosloví podmořských živočichů, což jsme využili při konverzování s místním personálem, který byl našimi znalostmi místního jazyka mile překvapen. Jako v jediném resortu na Maledivách se zde nachází galerie s tvorbou místních umělců a my obdivujeme jejich obrazy i sochy. Při výstavbě resortu zde narazili na archeologicky zajímavé předměty a ty jsou tu také vystavené. Je zde velmi zajímavá expozice, kterou by člověk na Maledivách nečekal.

V dalším rezortu, který jsme navštívili, jsme měli k dispozici i komorníka oblečeného do bílé košile a červených kalhot, kterému neunikl jakýkoli náš pohyb a byl ochoten nám vyjít s čímkoli vstříc: vítejte v resortu Niyama. Během pobytu zde jsme vyzkoušeli všechny netradiční restaurace: specializací na gril s africkým twistem, v korunách stromů, jednu na vodní hladině přístupnou pouze loďkou a i podvodní bar s DJ pultem a drinky všeho druhu. Kromě stolování ale zažíváme i báječné šnorchlování nad pestrobarevnými korály a dokonce spatřujeme i několik větších žraloků. Toto dobrodružství podstupujeme se skupinkou dalších nadšenců, kteří stejně jako my úplně propadli šnorchlování.

Huvafen Fushi, malý, ale zato velmi exkluzivní resort, který jsme pěšky obešli za čtvrt hodinky a který je oblíbený i u světových topmodelek a hollywoodských hvězd, nás velmi mile překvapil. My jsme si zde užívali romantické západy slunce z naší terasy vodní vilky a k tomu si pouštěli naši oblíbenou hudbu z hotelového ipodu s propojeným zvukem až na terasu.  A jak to dopadlo s naším rozmazlováním v lázních? Zde jsme nemohli vynechat věhlasné podmořské SPA ani ranní meditační jógu.

Naší poslední zastávkou na cestě po Maledivách se stal resort Lily Beach, který je spíše než pro romantické chvíle ve dvou vhodný pro rodiny s dětmi. I chatky jsou tomu přizpůsobeny a můžete bydlet všichni pohromadě v propojených pokojích. Na náš vkus ale byly chatky moc blízko u sebe a měli jsme pocit, že máme méně soukromí než v předchozích resortech. Vyrazili jsme si prohlédnout korálový útes, který byl opět prvotřídní. Už nám bohužel nevyšel čas na výlet za velrybími žraloky, kterými je jižní Ari atol známý, ale máme tak alespoň o důvod víc, proč se na Maledivy vrátit.

Foto: ©Klara Valentova

« zpět na seznam Inspirujte se